-
Jeg har mottatt en merkelig faktura på kr 0 eller et lite utestående beløp, hva gjør jeg?Som følge av overgangen til nye systemer får alle kredittkort kunder faktura fra oss i juni. Dette gjelder også kunder som ikke har utestående saldo eller har brukt kredittkortet kun på noen få kroner. Har du mottatt faktura på 0 kr kan du slette denne i mobil- og nettbanken din.
Har du mottatt faktura på et lite beløp under 50 kr kan du velge å innbetale beløpet eller la det stå på kortet. Vi fakturerer vanligvis ikke beløp under 50 kr, og det betyr i praksis at du vil ikke få faktura fra oss igjen før beløpet har blitt større enn det.
-
Jeg har beløp til gode på kortet, likevel har jeg mottatt faktura - hvorfor det?Enkelte kunder som har beløp til gode på kredittkortet har mottatt faktura som viser det tilgodehavende som skyldig beløp. Feilen er meldt og vi jobber med en rettelse i fakturaoppsettet. Har du mottatt en slik faktura fra oss ber vi deg slette kravet i mobil- og nettbanken din.
-
Jeg kan ikke se å ha mottatt nytt kort - hva gjør jeg?Skulle du ha fått et nytt kort fra oss, men ennå ikke mottatt denne i posten, kan du sjekke om kortet er synlig under digitalt kort i mobil- og nettbanken. Om du mistenker at kortet har kommet på avveie må du sperre det og bestille et nytt. Dette kan du gjøre selv i mobil- og nettbanken under "Sperre kort". Bestilling av kort, utenom ordinær fornyelse av kortet, medfører et gebyr på kr 95.
-
Hvorfor har jeg fått plutselig eFaktura fra dere?Fra 15. mai 2022 kan man gi en generell aksept for eFaktura fra alle eFaktura avsendere / tilbydere med et enkel tastetrykk i mobil- og nettbanken. Har du godkjent "Ja takk til alle" eller Alltid eFaktura får du nå alle dine fakturaer elektronisk. I praksis betyr dette at dersom du har aktivert dette i nettbanken din, får du nå også eFaktura fra oss. Ønsker du å reservere deg for eFaktura fra enkelte bedrifter, kan du gjøre dette i mobil- og nettbanken under eFaktura avsendere / tilbydere. Merk bedriften du ikke ønsker elektronisk faktura fra og velg deretter blokker eller reserver. Vi gjør oppmerksom på at hvordan løsningen ser ut varierer fra bank til bank.